Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Äntligen snö

Av missbea - 4 december 2012 15:21

Nu har det äntligen kommit en massa snö, jag älskar verkligen det vita landskapet

och hur tyst det blir runt omkring. Så härligt ljust och fint.

Fick dock känna på att mina muskler kanske inte riktigt var redor för att pulsa i

snön och definitivt inte att skotta snö, men det är BARA träningsvärk i musklerna (hoppas jag).

Och konditionen ligger på botten av havet   

Jag kan helt enkelt inte låta bli att skotta, det är så skönt att kunna vara utomhus,

luften är hög och fin och även om det är många minusgrader tycker jag det är skönt.

Hundarna stormtrivs nu när snön kommit och de busar runt för fullt.

Trodde verkligen inte att min 9,5 åriga golden skulle bli valp på nytt… på både

gott och ont…men så länge han är glad så är jag glad.

 
 
Ingen bild

Sofia Sten

17 december 2012 11:23

Hej :) ja visst är det härligt med all snö! Känner också av ryggen mer nu när man måste spänna sig mer när jag går ute. Har inte hunnit träna något alls denna månad, har lagt all min energi på att komma igång på jobbet. Jobbar 50 procent fram till årsskiftet sedan går jag upp på mina 76 procent :) allt känns kanon att vara tillbaks på jobbet igen, jobbar som personligassistent men vi har en massa bra hjälpmedel så det är tryggt. Ska väl in på sista röntgen i jan/feb o se så benläkningen funkar som det ska. Har ganska ont i musklerna nu men tror det beror mycket på att jag har en förkylning i kroppen också som inte vill bryta ut :( barnen har varit sjuka i omgångar men jag o mannen har klarat oss hela tiden. Ha det så gott o ta det lugnt med ryggen i snön!!! Önskar dig en riktigt God Jul o Gott nytt år :))))) Kramar Sofia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missbea - 27 november 2012 14:15

Rörligare dag för dag   Kommer hela tiden på mig själv med att jag faktiskt blir rörligare och rörligare för varje dag som går att saker blir mindre och mindre jobbigt. Var och hälsade på mormor i helgen och min sambo påpekade att jag tog mig u...

Av missbea - 22 november 2012 17:00

Usch vad jag är hösttrött eller vinterdeprimerad eller vad man nu ska säga. Känner att jag inte har lust med nåt alls. Det är bara mörkt och trist just nu. Mörkt när man går till jobbet och mörkt när man slutar. Solen har inte synts till på flera...

Av missbea - 21 november 2012 15:00

Skaffade ju en liten Bullmastiffvalp- Bubba Bubba har nu växt till sig lite från att ha vägt nästan 6kg till att bli 28kg lätt, han är en liten tunnis med låånga ben han är nu 6 månader gammal. Han är verkligen minstingen i kullen, väger nästa...

Av missbea - 7 november 2012 12:15

Nu har det gått 1år sedan operationen och jag måste säga att tiden verkligen har sprungit iväg.Trodde aldrig att tiden skulle gå så här fort. Ryggen är nog nu ca 75% bättre än innan operation. Jag har fortfarande ont men det är mest när jag sitte...

Av missbea - 27 oktober 2012 18:15

Har innan klagat på att jag tappat känslen på utsidan av rumpan. Nu börjar nerverna vakna till liv... När jag rör vid ärret på ryggen så bränner/skär det till på utsidan av rumpan. Och rör jag på utsidan av rumpan så bränner det till i ärret. Äckli...

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om mitt liv med ryggproblem. Hur det kommer att vara att gå igenom en steloperation av ryggen.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards