Alla inlägg under oktober 2011

Av missbea - 31 oktober 2011 16:56

På torsdag morgon är det dags för min operation. Läggs in kvällen innan.

Kommer bli väckt kl 05:00 på torsdagmorgon då det är dags för den sista duschen.

Kommer även få den första medicindosen med bla lugnande för att jag inte ska

vara så himla nervös när jag kommer ner till operationssalen. Så narkosläkaren skulle "krydda" lite extra

som han uttryckte det.


Var nere för två veckor sedan på ett inskrivningsbesök, där jag fick träffa en läkare (som inte var så insatt i just steloperation), sköterska, narkosläkare och den ena sjukgymnasten. Fick fylla i mängder med papper med div frågor.


Har nu fått hem hjälpmedel som förhöjd toastol, griptång, kryckor, strumppådragare mm.

Korsetten är färdigsydd och hämtad idag. Kan konstatera att jag kommer få svårt att andas och att det kommer bli svettigt, är tacksam för att det inte är sommarvärme just nu iaf.


Allt packat och klart.

Av missbea - 9 oktober 2011 19:57

  

Min lilla hjälpreda.

Han plockar upp allt jag tappar på golvet, han hämtar mina tofflor som jag hela tiden slarvar bort i huset.

Han är guld värd när man har ryggproblem.

Kan även hjälpa mig att ta av mina strumpor när jag inte når dem pga värk.

Av missbea - 5 oktober 2011 20:20

Fick idag brevet som jag väntat på så länge och när det väl kom så bröt jag ihop.

Steloperationen är planerad till den 3 november, läggs in 2 november.

Inskrivningsbesök med provtagning mm den 20 oktober.

Tror att  innerst inne så är jag glad över att äntligen fått min tid men nu kan jag inte lägga det bakom mig längre.

Nu ska det verkligen ske.

Hoppas bara att det kan göra mitt liv mer drägligt, att få ha någon dag som är smärtfri, eller åtminstone ha mindre ont och slippa alla tabletter.

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om mitt liv med ryggproblem. Hur det kommer att vara att gå igenom en steloperation av ryggen.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards