Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Små steg i rätt riktning

Av missbea - 27 november 2012 14:15

Rörligare dag för dag


Kommer hela tiden på mig själv med att jag faktiskt blir rörligare och rörligare för varje dag som går att saker blir mindre och mindre jobbigt.

Var och hälsade på mormor i helgen och min sambo påpekade att jag tog mig ur sängen betydligt lättare än för 4 månader sedan då vi var på besök hos henne.

Sängen är fruktansvärt låg och det är svårt att ta sig upp om man är "helt frisk i kroppen"

Denna gången stånkade och stönade jag inte utan kunde resa mig upp utan större problem.

Även när vi rastade hundarna där uppe hos henne så kunde jag även gå upp för en backe själv utan att sambon behövde putta på.

För 4 månader sedan var denna backe skitjobbig kroppsligt att gå uppför och sambon fick putta på hela vägen upp.

Nu när jag gått upp kom jag ihåg vafan för 4 månader sedan kunde jag inte ta mig upp själv.. LYCKA!

Blev så glad över en sån pass liten sak, fasiken jag har blivit starkare :0)


Små små steg i rätt riktning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missbea - 4 december 2012 15:21

Nu har det äntligen kommit en massa snö, jag älskar verkligen det vita landskapet och hur tyst det blir runt omkring. Så härligt ljust och fint. Fick dock känna på att mina muskler kanske inte riktigt var redor för att pulsa i snön och definiti...

Av missbea - 22 november 2012 17:00

Usch vad jag är hösttrött eller vinterdeprimerad eller vad man nu ska säga. Känner att jag inte har lust med nåt alls. Det är bara mörkt och trist just nu. Mörkt när man går till jobbet och mörkt när man slutar. Solen har inte synts till på flera...

Av missbea - 21 november 2012 15:00

Skaffade ju en liten Bullmastiffvalp- Bubba Bubba har nu växt till sig lite från att ha vägt nästan 6kg till att bli 28kg lätt, han är en liten tunnis med låånga ben han är nu 6 månader gammal. Han är verkligen minstingen i kullen, väger nästa...

Av missbea - 7 november 2012 12:15

Nu har det gått 1år sedan operationen och jag måste säga att tiden verkligen har sprungit iväg.Trodde aldrig att tiden skulle gå så här fort. Ryggen är nog nu ca 75% bättre än innan operation. Jag har fortfarande ont men det är mest när jag sitte...

Av missbea - 27 oktober 2012 18:15

Har innan klagat på att jag tappat känslen på utsidan av rumpan. Nu börjar nerverna vakna till liv... När jag rör vid ärret på ryggen så bränner/skär det till på utsidan av rumpan. Och rör jag på utsidan av rumpan så bränner det till i ärret. Äckli...

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om mitt liv med ryggproblem. Hur det kommer att vara att gå igenom en steloperation av ryggen.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards