Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

Tabletter

Av missbea - 24 oktober 2012 19:15

Från att ha ätit en massa tabletter varje dag, tramadol, panodil och diklofenak, till att sedan äta starkare saker. Äter jag typ inga alls idag.

Innan operationen åt jag nog 25-30 tabletter för att orka jobba och sen gick jag direkt hem och la mig, jag hade ingen fritid, jag orkade helt enkelt inte med det. Ryggen var mitt liv.

Gick som i en dimma för att orka med.

Idag när det nu snart har gått ett år sedan operationen äter jag endast en och annan panodil i veckan när jag tagit ut mig för mycket.

Jag kan gå ut långpromenader efter jobbet, jag orkar laga mat på kvällarna utan att stupa helt.

Visst det går lite upp och ner det med. Men det är lätträknat hur många tramadol jag ätit sedan i somras tror jag kan räkna dem på en hand.

Tror dock att jag emellanåt åker på nån inflammation i höfterna och musklerna bak och då tar jag till en och annan diklofenak så släpper det med efter ett par dar.

Men jag är nästan tablettfri om man nu räknar med panodil, som jag kallar sockerpiller i jämförelse med allt annat "starkt" jag åt innan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missbea - 4 december 2012 15:21

Nu har det äntligen kommit en massa snö, jag älskar verkligen det vita landskapet och hur tyst det blir runt omkring. Så härligt ljust och fint. Fick dock känna på att mina muskler kanske inte riktigt var redor för att pulsa i snön och definiti...

Av missbea - 27 november 2012 14:15

Rörligare dag för dag   Kommer hela tiden på mig själv med att jag faktiskt blir rörligare och rörligare för varje dag som går att saker blir mindre och mindre jobbigt. Var och hälsade på mormor i helgen och min sambo påpekade att jag tog mig u...

Av missbea - 22 november 2012 17:00

Usch vad jag är hösttrött eller vinterdeprimerad eller vad man nu ska säga. Känner att jag inte har lust med nåt alls. Det är bara mörkt och trist just nu. Mörkt när man går till jobbet och mörkt när man slutar. Solen har inte synts till på flera...

Av missbea - 21 november 2012 15:00

Skaffade ju en liten Bullmastiffvalp- Bubba Bubba har nu växt till sig lite från att ha vägt nästan 6kg till att bli 28kg lätt, han är en liten tunnis med låånga ben han är nu 6 månader gammal. Han är verkligen minstingen i kullen, väger nästa...

Av missbea - 7 november 2012 12:15

Nu har det gått 1år sedan operationen och jag måste säga att tiden verkligen har sprungit iväg.Trodde aldrig att tiden skulle gå så här fort. Ryggen är nog nu ca 75% bättre än innan operation. Jag har fortfarande ont men det är mest när jag sitte...

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om mitt liv med ryggproblem. Hur det kommer att vara att gå igenom en steloperation av ryggen.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards