Alla inlägg under maj 2012

Av missbea - 25 maj 2012 18:54

Detta är tejpningen som min sjukgymnast gjorde.

Hon klippte kanterna så de blev runda för hon tyckte att det höll bättre då.

Jag har nu köpt egen tejp på intersport och då kan man välja färg så nu kommer jag ha beige tejp.

Blir ju sambon som får tejpa då det är lite svårt att nå ländryggen själv.

Ska bli intressant att se om det kan hjälpa mina onda muskler mm.

Av missbea - 23 maj 2012 14:00

Ja som sagt min sjukgymnast som jag knappt ändå har träffat under resans gång tycker nu att vi är färdiga med varandra. Hon tycker att jag kan det jag ska och att jag är påläst och kan min sak när det gäller träning. Visst jag har ju haft ryggproblem  x antal år men det hade ju varit skönt med nån som sparkade lite på en.

Jag kan som sagt höra av mig till henne när jag får problem eller om det är nåt jag undrar.

Hon tejpade iaf min rygg med kinesisk tejp (?) ja några blåa stora remsor över hela ländryggen som en stor sol. Detta ska hjälpa muskler att jobba mm, så jag kunde bara titta in till henne ett par ggr för omtejning ifall det fungerade...

Och hur vet jag att det fungerar på ett bra sätt?

Jo jag känner ju att musklerna jobbar på ett annat sätt men frågan är om inte musklerna jobbar för mkt för jag tycker jag får mer ont och blir tröttare... jaja tiden får utvisa...

Kanske kan mina muskler börja jobba jämnt, just nu är jag sned i muskulaturen för ena sidan jobbar mer än den andra, den ena sidan är väldigt väldigt klen så då tar andra sidan över....

Träning, träning och åter träning

Av missbea - 22 maj 2012 15:29

Nu har jag varit igång för mycket igen.....

Nu blixtrar det i ryggen som tusan och inte blir det ju bättre av att jag nyser hela tiden.

Måste verkligen lära mig att inte sitta ner på golv och pyssla med saker för min rygg orkar inte med det ännu.

Fungerar kanon att sitta ner när jag väl gör det, gör inte ont någonstanns, men sen så biter det en i häcken till tusen. Så idag får jag sota för att jag satt ner och klippte klorna på hunden och lite annat igår...

Suck.....

Men som sagt sjukgymnasten sa att det kan vara så här, eller det är så här, min rygg jobbar just nu som en hävstång och det blir för tungt för musklerna.

Och inte blir det bättre heller av att jag börjar känna att en förkylning är på intågande... brukar alltid sätta sig i ryggmusklerna...

Hade ju som sagt hoppats på att slippa detta huggeri i ryggen efter operationen. Men musklerna behöver bli starkare och det är de som hugger just nu, hoppas jag.....

Av missbea - 16 maj 2012 13:36

Det har nu gått 6 månader sedan operationen och jag tycker tiden springer fram.

Jag har nu helt slutat med Tramadolen vilket var ett helvete, denna jävla abstinens säger jag bara.

Jag tar bara någon panodil vid behov vilket betyder att jag i stort sett är TABLETTFRI!!!

Jag minns inte när jag senast var det. Det måste vara flera, flera år sedan, ja minst 6år.

6 jävla år har jag käkat piller dygnet runt, inte en dag utan.

Så det känns så konstigt att inte öppna lådan till tabletterna på morgonen, vilken vana det har blivit... usch..

Jag har fortfarande ryggvärk men den är under kontroll så länge jag tar det lite lugnt med träning och på fritiden.

Märker att värken kommer lite fortare nu vid aktivitet men tro fan inga tabletter som bromsa.

Jag hoppas verkligen detta kommer hålla i sig.

Idag  började jag även jobba 50% och jag tror det kommer fungera bra.

Så först nu börjar jag känna att operationen kanske var värd all sin möda och att det kanske finns lite hopp om att bli smärtfri en dag.



Presentation


Den här bloggen kommer att handla om mitt liv med ryggproblem. Hur det kommer att vara att gå igenom en steloperation av ryggen.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards