Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Operationsdagen

Av missbea - 3 november 2011 15:00

Blev väckt prick klockan 05:00.

Temp och tryck togs och sen var det dags för dusch och på med rena kläder med skjortan bakochfram.

Fick inte ta min lugnande tablett förrän Operationsläkaren Arne pratat med mig.

Arne kom strax innan halv åtta och pratade lite med mig och ritade på min arm vilka diskar som skulle opereras

L4-S1.

Sen fick jag min lugnande tablett och minuterna efter åkte jag direkt ner till operationen, så tabletten hade ju inte hunnit verka sån mkt. Så när jag träffade narkossköterskan började jag gråta, jag vet egentligen inte varför men jag var så himla nervös. Narkossköterskorna var så himla goa och pratade på så jag glömde lite tid och rum.

Så fort jag kom in i operationssalen gav de mig sövningsmedel intravenöst ganska så snabbt så hela rummet började snurra och jag somnade sött.

Uppvaket

Var tyvärr ingen dans på rosor, jag minns att jag började hyperventilera för att jag hade så ont och maskinerna började pipa runt mig, syresättningen blev ju därmed strypt. Snabbt som attan kom flera sköterskor och frågade hur ont jag hade på skalan 1-10 och jag svarade snart 9,5 ojdå sa de, då börjar du skrika snart då, japp svarade jag.

Fick mängder med morfin och fick vända på mig till sidan för att trycket i ryggen skulle släppa.

Och sen somnade jag nog om.

Fick en hel del smärtlindring under tiden jag låg där och efter ett par timmar piggnade jag till och fick komma upp till avdelningen igen.

Kände mig förvånansvärt pigg då.

Min kära sambo kom och besökte mig och hade med sig en Barbara Bukowski nalle till mig som jag låg och kramade hela natten sen.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missbea - 4 december 2012 15:21

Nu har det äntligen kommit en massa snö, jag älskar verkligen det vita landskapet och hur tyst det blir runt omkring. Så härligt ljust och fint. Fick dock känna på att mina muskler kanske inte riktigt var redor för att pulsa i snön och definiti...

Av missbea - 27 november 2012 14:15

Rörligare dag för dag   Kommer hela tiden på mig själv med att jag faktiskt blir rörligare och rörligare för varje dag som går att saker blir mindre och mindre jobbigt. Var och hälsade på mormor i helgen och min sambo påpekade att jag tog mig u...

Av missbea - 22 november 2012 17:00

Usch vad jag är hösttrött eller vinterdeprimerad eller vad man nu ska säga. Känner att jag inte har lust med nåt alls. Det är bara mörkt och trist just nu. Mörkt när man går till jobbet och mörkt när man slutar. Solen har inte synts till på flera...

Av missbea - 21 november 2012 15:00

Skaffade ju en liten Bullmastiffvalp- Bubba Bubba har nu växt till sig lite från att ha vägt nästan 6kg till att bli 28kg lätt, han är en liten tunnis med låånga ben han är nu 6 månader gammal. Han är verkligen minstingen i kullen, väger nästa...

Av missbea - 7 november 2012 12:15

Nu har det gått 1år sedan operationen och jag måste säga att tiden verkligen har sprungit iväg.Trodde aldrig att tiden skulle gå så här fort. Ryggen är nog nu ca 75% bättre än innan operation. Jag har fortfarande ont men det är mest när jag sitte...

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om mitt liv med ryggproblem. Hur det kommer att vara att gå igenom en steloperation av ryggen.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards