Alla inlägg den 7 februari 2012

Av missbea - 7 februari 2012 11:45

Just nu går det lite upp och ner som vanligt med andra ord. Känner att jag blivit starkare och lite mer rörlig. Ryggen hugger dock en del när jag rör mig. Mina promenader är återigen korta efter att korsetten åkt av, men jag tycker att de senaste promenaderna har gått bra. Känner mig lite lite starkare. Dock värker ryggen en del och höger höft och muskel smärtar en hel del. Men så kan det visst vara ett bra tag efter operation så det är bara att bita ihop.

Testade att åka bil runt kvarteret igår och det gick sådär. Tog på mig korsetten för att hålla uppe ryggen lite bättre. Kan säga att jag inte är van vid att sitta med den så det kändes som om revbenen skulle gå av. Fick stanna bilen för att kunna lossa spännena på korsetten. Vågade inte åka så långt eftersom det var första gången. Det kändes i ryggen men inte så den kollapsade. Får ge det ett par veckor så musklerna kring rygg och mage blivit starkare innan det känns helt ok att sitta i bil tror jag.

Har i allafall lärt mig att bara för att man nu får sitta på huk ska man inte göra det när man inte gjort det på 3 månader för då blir man liggandes på golvet kravlandes som en padda på rygg.

Och bara för att man får sitta ska man inte sitta för länge för då känner man sig som en 110 årig tant och lika vig som ett kylskåp.

En dag i taget och snigelfart eller hur var det nu jag skulle tänka.... jag lär mig fast ibland den lite hårda vägen...

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om mitt liv med ryggproblem. Hur det kommer att vara att gå igenom en steloperation av ryggen.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards