Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Arbetsprövar

Av missbea - 4 april 2012 15:00

Efter att ha varit borta i prick fem månader har jag börjat arbetsträna. Det menas att jag fortfarande är sjukskriven 2 veckor till på heltid men att jag är på jobbet och "hälsar" på 1-2 timmar per dag och att jag kan komma och gå som jag vill. Orkar jag inte en dag kan jag stanna hemma.

Skulle ljuga om jag sa att det går som en dans på rosor. Igår när jag jobbade insåg jag att jag inte kan sitta så länge som jag vill utan att jag måste börja stå, kanske sitta 15 min och sen stå en liten stund för att sedan sätta mig ner igen. Var på jobbet i 1,5 timmar innan jag tyckte det räckte. Sedan gick jag ner i gymmet för att träna och stå en stund på crosstrainern. Jag orkade bara 9min (utan belastning) sen sa ryggen ifrån lite för mycket. Jag blev nästan svettig av att stå den korta stund. Hej och hå konditionen som bortblåst. Testade även att köra biceps med hantlar men fick fasen går ner 2kg per hantel för att orka, vart tog musklerna vägen....

Stod på balansplattan och balansen är det iaf inget fel på den finns fortfarande kvar. Får balansera med ett ben i taget och stå och blunda för att det ska ge lite träning. Tog det väldigt lugnt i gymmet för jag vill inte får för stora bakslag nu i början.

Dagen på jobbet idag var tungt, det var jobbigt att sitta och det var jobbigt att stå. Tror att jag har lite träningsvärk och därmed inte orkar lika mycket idag. Så jag var bara på jobbet knappt 1,5h.

Är iaf helt slut både i kroppen och knoppen. Snacka om att man inte är van vid att sitta vid en dator och läsa och vara social bland folk. Men gud vad skönt att vara tillbaka och få träffa alla goa arbetskollegor igen. Fått många välkommen tillbaka kramar och det värmer i hjärtat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missbea - 4 december 2012 15:21

Nu har det äntligen kommit en massa snö, jag älskar verkligen det vita landskapet och hur tyst det blir runt omkring. Så härligt ljust och fint. Fick dock känna på att mina muskler kanske inte riktigt var redor för att pulsa i snön och definiti...

Av missbea - 27 november 2012 14:15

Rörligare dag för dag   Kommer hela tiden på mig själv med att jag faktiskt blir rörligare och rörligare för varje dag som går att saker blir mindre och mindre jobbigt. Var och hälsade på mormor i helgen och min sambo påpekade att jag tog mig u...

Av missbea - 22 november 2012 17:00

Usch vad jag är hösttrött eller vinterdeprimerad eller vad man nu ska säga. Känner att jag inte har lust med nåt alls. Det är bara mörkt och trist just nu. Mörkt när man går till jobbet och mörkt när man slutar. Solen har inte synts till på flera...

Av missbea - 21 november 2012 15:00

Skaffade ju en liten Bullmastiffvalp- Bubba Bubba har nu växt till sig lite från att ha vägt nästan 6kg till att bli 28kg lätt, han är en liten tunnis med låånga ben han är nu 6 månader gammal. Han är verkligen minstingen i kullen, väger nästa...

Av missbea - 7 november 2012 12:15

Nu har det gått 1år sedan operationen och jag måste säga att tiden verkligen har sprungit iväg.Trodde aldrig att tiden skulle gå så här fort. Ryggen är nog nu ca 75% bättre än innan operation. Jag har fortfarande ont men det är mest när jag sitte...

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om mitt liv med ryggproblem. Hur det kommer att vara att gå igenom en steloperation av ryggen.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards