Alla inlägg den 4 april 2012

Av missbea - 4 april 2012 15:00

Efter att ha varit borta i prick fem månader har jag börjat arbetsträna. Det menas att jag fortfarande är sjukskriven 2 veckor till på heltid men att jag är på jobbet och "hälsar" på 1-2 timmar per dag och att jag kan komma och gå som jag vill. Orkar jag inte en dag kan jag stanna hemma.

Skulle ljuga om jag sa att det går som en dans på rosor. Igår när jag jobbade insåg jag att jag inte kan sitta så länge som jag vill utan att jag måste börja stå, kanske sitta 15 min och sen stå en liten stund för att sedan sätta mig ner igen. Var på jobbet i 1,5 timmar innan jag tyckte det räckte. Sedan gick jag ner i gymmet för att träna och stå en stund på crosstrainern. Jag orkade bara 9min (utan belastning) sen sa ryggen ifrån lite för mycket. Jag blev nästan svettig av att stå den korta stund. Hej och hå konditionen som bortblåst. Testade även att köra biceps med hantlar men fick fasen går ner 2kg per hantel för att orka, vart tog musklerna vägen....

Stod på balansplattan och balansen är det iaf inget fel på den finns fortfarande kvar. Får balansera med ett ben i taget och stå och blunda för att det ska ge lite träning. Tog det väldigt lugnt i gymmet för jag vill inte får för stora bakslag nu i början.

Dagen på jobbet idag var tungt, det var jobbigt att sitta och det var jobbigt att stå. Tror att jag har lite träningsvärk och därmed inte orkar lika mycket idag. Så jag var bara på jobbet knappt 1,5h.

Är iaf helt slut både i kroppen och knoppen. Snacka om att man inte är van vid att sitta vid en dator och läsa och vara social bland folk. Men gud vad skönt att vara tillbaka och få träffa alla goa arbetskollegor igen. Fått många välkommen tillbaka kramar och det värmer i hjärtat.

Av missbea - 4 april 2012 12:20

Röntgades och träffade ortopeden i måndags.

Såg kanon ut på bilderna, skruvarna sitter där de ska och har inte flyttat på sig. Benläkningen kring skruvarna ser toppen ut. Ortopeden Arne var mer än nöjd och sa att nu släpper han restriktionerna så numera om jag orkar och kan får jag iallafall lyfta vad jag vill. Jag lär inte gå sönder. Finns inget som knäcker skruvarna nu när benen kring skruvarna växt fast.

Så nu är det bara till att träna järnet för att förhoppningsvis bli smärtfri en vacker dag. Han sa att det tar 1år från att man plockat korsetten med träning och allt innan man vet fullt resultat. Så februari 2013 hoppas jag vara i bästa skick ja givetvis tidigare.

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om mitt liv med ryggproblem. Hur det kommer att vara att gå igenom en steloperation av ryggen.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards