Alla inlägg den 8 mars 2012

Av missbea - 8 mars 2012 13:31

Nu är det 4 månader sedan operationen och nu känner jag att det börjar vända åt rätt håll.

Känner mig starkare och betydligt rörligare. Har dock svårt att minska ner tabletterna till det antal jag vill för värken blir för mycket helt enkelt. Men ett steg i taget.

Denna veckan har jag kunnat gå ut med hunden på morgonen, vilket var omöjligt för ngn vecka sedan då jag inte kunde röra mig så tidigt. Jag kan även gå 2-3 rundor per dag, och jag tycker jag har fått upp tempot lite grann, inte längre en snigel. Sambon påtalade det höromdagen att jag rör på mig mer, har inga större problem att sätta mig på huk och ta fram en gryta el likn. Verkar mer rörlig helt enkelt.

Men visst jag får ibland äta upp att jag försöker för mycket men sånt är livet.

Träffade min sjukgymnast idag, vilket inte gav mig ett skit. Visst vi pratade lite om vad jag inte får göra och hur jag ska lägga upp veckorna kring min återgång i arbetet. Men hon ger inte mig den där sparken där bak som jag skulle vilja ha. Så nästa träff med henne blir i Maj ja ni hörde rätt så engagerad är hon att hon vill träffa mig redan i Maj......suck...alltså om två månader.

Hon känner väl att hon inte behöver pusha mig för jag är redan så målinriktad och vill träna osv..

Jag har iaf tänkt att börja arbetsträna i April. Ska bara ringa till försäkringskassan och diskutera lite kring detta.

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om mitt liv med ryggproblem. Hur det kommer att vara att gå igenom en steloperation av ryggen.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards