Alla inlägg den 17 januari 2012

Av missbea - 17 januari 2012 13:30

Finns nog ingen katt som snarkar så högt som min äldsta katt. Låter som ett helt tröskverk och ibland gnisslar hon. Ja det låter så förbaskat roligt. På kvällarna lägger hon sig i husses armhåla tills han somnar och han vänder på sig. Då ligger hon bakom hans rygg, emellan oss. Ser så roligt ut då de alltid ligger åt samma håll oavsett om han vänder sig till andra sidan. Så fort husse börjar snarka så börjar även katten snarka. Det slår aldrig fel. Så varje kväll sprider sig ett stort leende på mina läppar. Det ser så mysigt ut och givetvis låter det dö roligt. Ligger och fnissar för mig själv. Älskade katt och husse.

Fick en helt underbar filt av en kär vän så numera har jag även sällskap HELA dagarna av katten. Vi är inte helt överens vems filten är. Hon är helt övertygad om att den är införskaffad bara för hennes skull.     

Av missbea - 17 januari 2012 10:56

Har sovit som ett lass skit i natt. Det har krampat i och runt ryggraden, haft en molnande smärta som inte ville ge med sig. Har inte hittat någon sovställning som var någorlunda smärtfri. Slängde i mig en massa Tradolan ja inte så att det var risk för överdos men verkligen maxdosen man får ta. Hjälpte inte ett skit annat än att jag fick en billig fylla. Så jag har varit uppe minst 15ggr inatt och gått en runda i huset för att få skiten att släppa.
Katten har iaf hållt mig sällskap hela natten, hon har legat tätt intill mig och spunnit så fort jag rört på mig, vilket blev hela tiden. Skönt att ha en päls att borra in händerna i, en lugnande känsla helt enkelt och särskilt när man hör spinnet.

Givetvis är det ju mitt eget fel för igår fast att jag hade lite mer ont så gick jag den lite längre rundan på kvällen. Tänkte att det är väl bra att få igång blodcirkulation mm.  Men med facit i handen igen så var nog detta ingen bra idé. Så idag ska jag försöka ta det lite lugnare och inte rusa fram som en jävla jakthund.


Lär jag mig av mina misstag- ja förhoppningsvis en vacker dag.

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om mitt liv med ryggproblem. Hur det kommer att vara att gå igenom en steloperation av ryggen.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards