Alla inlägg den 23 januari 2012

Av missbea - 23 januari 2012 14:12

Idag har jag röntgats och träffat ortopeden Arne igen. Allt gick jätte bra och jag läker som jag ska. Min kropp har accepterat skruvar och benbitar och läkningen såg bra ut. Arne var jätte nöjd och jag läker fort.

Nu släpper han restriktionerna så jag får numera sitta och gå utan korsett. Eller rättare sagt öva mig till att gå utan och kunna sitta igen.

Fick sätta mig på en stol framför honom för han ville se så jag kunde sitta.  Åh gud vad jobbigt det var, tog lång tid innan jag vågade slappna av. Har inte suttit på tre månader, vilken känsla att få göra det igen. Och gå utan korsett fy farao vad jobbigt. Han tog ut stålskenorna ur korsetten och slängde dem i papperskorgen och sa nu behöver du inte dem mer eller vill du ha dem som blompinnar.

Han sa att många väljer att ha på korsetten lite mer i början för att kroppen blir trött innan man vant sig vid att vara utan.

Och jag förstår detta. Har ju inga muskler kvar och känner mig som en vinglig flaggstång. Vaggar fram som en anka.

Han sa att nu börjar din träning och räkna med ett år av rehabträning och fortsätt gärna träna efter det med.

Återbesök och ny röntgen om ca 3 månader.

Så idag känner jag mig lycklig. Jag läker som jag ska!!!!!

Imorgon ska jag träffa sjukgymnasten för att börja träna upp min stabilitet och styrka igen.

Presentation


Den här bloggen kommer att handla om mitt liv med ryggproblem. Hur det kommer att vara att gå igenom en steloperation av ryggen.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards